İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi (ÇOÇA) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) olarak; Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Hibe Programı kapsamında, okullarda demokrasi kültürünün güçlenmesine katkıda bulunmak amacıyla yürüttüğümüz Demokratik Okullara Doğru: Öğrencileri ve Okulları Güçlendiren Katılım Uygulamaları başlıklı projemizi tamamladık.
Okulların doğal paydaşları olan çocukların eğitim süreçlerine ve karar mekanizmalarına etkin katılımlarını kolaylaştırmayı hedefleyen proje kapsamında pilot okul olan Eyüp Merkez Ortaokulu’ndaki öğrenciler, öğretmenler, veliler, okul yöneticileri ve okul çalışanları ile çalışmalar gerçekleştirildi. Projenin ana çıktıları şunlardır:
- Türkiye’de örgün eğitimde, çocukların okul düzeyinde karar mekanizmalarına katılımına ilişkin durumu değerlendiren durum analizi raporu: Türkiye’de Okullarda Çocuk Katılımı: Durum Analizi
- Durum analizi raporunun 10-15 yaş grubundaki çocuklara yönelik hazırlanan “çocuk versiyonu”: Türkiye’de Okullarda Çocuk Katılımı: Çocuklar için Güncel Durum Raporu
- Türkiye’den ve dünyadan okullarda paydaşların karar mekanizmalarına etkin katılımına ilişkin örnekler derlemesi: Eğitimde Çocuk Katılımı: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler
- Pilot okuldaki uygulamaların geliştirilmesini ve uygulanmasını anlatan kılavuz: Katılımcı Okul Uygulamaları: Eğitimciler İçin El Kitabı
- Çocukların okullarda karar mekanizmalarına etkin katılımlarını destekleyen politika ve uygulama önerilerini içeren politika notu: Türkiye’de Okullarda Çocuk Katılımı: Politika ve Uygulama Önerileri
- Eğitim ortamlarında çocuk katılımını izleme ve geliştirme amacıyla hazırlanan Okullarda Çocuk Katılımını İzlemek için Örnek Göstergeler Poster Çalışması
- Çocukların geliştirdiği ve pilot okuldaki uygulamanın çocukların gözüyle anlamını ve etkisini içeren ”Katılım: Yalıtım Gibi Bir Şey mi?“ isimli belgesel.
Çocuk hakları ve eğitim alanındaki çalışmalara ve tartışmalara yararlı olmasını ümit ettiğimiz çalışmalarımızın tümüne http://ift.tt/1cNxyeMadresinden ulaşabilirsiniz.
Vía Erkan’s Field Diary http://ift.tt/1cNxyeQ
Filed under: Uncategorized
No comments:
Post a Comment