Monday, January 11, 2016

Nokta dergisindeki (@noktadergi) röportaj, Nokta’nın hayatımdaki yerine dair bir not…

http://ift.tt/1mRetOb

Yeniden yayın hayatına başlayan, başlar başlamaz da cezaevindeki gazeteci sayısının artışına katkıda bulunan Nokta dergisinin son sayısında benle de bir röportaj var. Röportajı buradan okuyabilirsiniz: “Sansürle uğraşmaktan siber savunmaya sıra gelmedi” Fatih Vural görüştü, Güliz Karaoğlan Vural da fotoğrafladı. Güliz’in de eline sağlık. İlginç kareler ortaya çıktı:)

1 (6)

Görüşme sürerken aklıma Nokta dergisiyle ilk kez nasıl tanıştığım geldi:

Kaç yaşında başladığımı hatırlamıyorum ama birçok çocuk dergisini takip ederdim. Cuma sabahları Bahçelievler Yayla’daki gazete bayisinin dibinde beklerdim, Türkiye Çocuk dergisini almak için. Sonra karşıdaki İş Bankası şubesinden aylık olarak yayınlanan Kumbara dergisini almaya giderdim. Oradaki görevli sanki kendi malıymış gibi bazen verirdi bazen vermezdi. Diğer çocuk dergilerini de daha yakındaki bakkalardan vb alırdım.

Nişantaşı Anadolu Lisesi’nin ya hazırlık ya da o zamanki deyişle Orta 1. sınıfındayken babam bir gün tamam artık büyüdün, bunları okuma deyip önüme bir Nokta dergisi fırlattı. O zamandan sonra “büyümüş” biri olarak Nokta dergisini yıllarca düzenli olarak takip ettim. Muhtemelen çok şeyi anlamıyordum,- bir gün kapak konusu yapılan Eskort servislerinin ne olduğunu üniversiteye kadar gerçekten anlayıp anlamadığımdan emin değilim mesela- ama yine de babamın hayatımdaki en önemli müdahalelerinden biri olsa gerek.

Bir gün bu derginin sayfalarında yer almak güzel geldi. Umarım Nokta dergisi ve daha birçok yayın organı medya dünyamızı renklendirmeye devam eder…

Vía Erkan’s Field Diary http://ift.tt/1Q0XHrD


Filed under: Uncategorized

No comments:

Post a Comment